Pagina's

maandag 29 februari 2016

Hutspot volgens mijn moeders recept


Wauw, mijn recept van de havermoutkoekjes is al 270 keer bekeken en 53 keer opgeslagen en dat sinds woensdag. Het staat zelfs 4de in het lijstje met favoriete recepten. Ik ben helemaal vereerd. Hierdoor wil ik nog meer recepten plaatsen.
De komende tijd wil ik mijn oude recepten proberen om te vormen tot suikervrije recepten. De eerste op mijn lijstje wordt de speculaas die ik elke jaar bak in de sinterklaasperiode. Binnenkort dus te vinden op mijn blog.
Maar voor nu heb ik gekozen voor de hutspot. Qua temperatuur is het nog winter dus tijd voor lekkere stamppotten. Dit is toch wel mijn favoriet. Hutspot met rundvlees.

Hutspot volgens mijn moeders recept 4 personen

IngrediĆ«nten: 
1 kilo aardappelen
1 kilo vers gesneden hutspot groenten  
400 gr rundvlees
80 ml kokosolie
zout 
peper
evt. mosterd

Keukengerei:
snelkookpan, koekenpan, snijplank, stamper

Bereiding:
Kruid het vlees en braad het aan tot het bruin gekleurd is. gooi het bakvet niet weg. Schil en was de aardappelen.
Doe in een snelkookpan een flinke bodem water. Zet hierop het mandje, leg de geschilde aardappelen onderin, hierop de hutspotgroente en leg het gebraden vlees bovenop.
Sluit de pan en kook de hutspot ongeveer 30 minuten.
Snijd het vlees fijn.
Schep de groenten en aardappelen in een andere pan en stamp alles door elkaar.
Maak van het bakvet en het kookvocht een jus. 
Schep het vlees door de hutspot. Voeg naar smaak peper en zout toe.
Serveer eventueel met wat mosterd voor een pittiger smaak. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten