Pagina's

woensdag 3 februari 2016

Wat komt er na januari?

De maand zit er op en het is me gelukt met niet te veel moeite

De laatste anderhalve week werd het echter wel wat zwaarder.
Na alle verhalen die ik over dit onderwerp heb gelezen en gehoord, had ik verwacht dat de eerste weken het moeilijkste waren. De eerste weken waren echter niet moeilijk voor mij. Ik had weinig tot geen behoefte aan suiker.
Na het derde weekend is daar wel een verandering in gekomen. Ik had met vlagen zin in iets lekkers, lees met suiker, en heb er zelfs van gedroomd dat ik een stuk gebak at. Ik vraag me af of dit zo blijft en of het misschien komt omdat ik helemaal geen toegevoegde suikers at in plaats van alleen toegevoegde geraffineerde suiker. Deze maand wil ik wel natuurlijke suikers toevoegen en kijken of dit verschil uitmaakt.. Zat iemand echter gebak of chocolade te eten, dan had ik nergens last van en ook geen behoefte om het te pakken. Normaal gesproken kreeg ik vroeger wel zin in iets zoets wanneer ik het zag, maar dat verdwijnt dus.

Sinds ik suikervrij eet merk ik dat ik veel meer energie heb en veel beter slaap. Soms lag ik 's nachts wel eens een uur of langer wakker, dat is me deze maand niet meer gebeurd.

En hoe nu verder.

Ik heb gemerkt dat ik makkelijk zonder toegevoegde suiker kan. Ik word hier wel soepeler in. Zo ga ik proberen de geraffineerde suiker zoveel mogelijk uit mijn eetpatroon te houden. Zelf bakken is namelijk ook erg leuk, maar op een feestje zal ik zeker ook wel iets met geraffineerde suiker pakken en ik zal het ook zeker op zijn tijd kopen. Ik wil er echter wel op letten dat het niet dagelijks wordt. Ik heb nu gemerkt dat dit goed te doen is. De producten met toegevoegde geraffineerde suiker die ik nog in huis heb maak ik netjes op, ik ben niet zo goed in weggooien, maar er komen alleen nog maar suikervrije versies voor in de plaats. Verder ga ik mijn suikervrije recepten uitbreiden met recepten met natuurlijke toegevoegde suikers.

De komende tijd ga ik deze recepten uitproberen en de recepten die mij bevallen zien jullie zeker terug in mijn blog. Bijvoorbeeld deze havermoutkoekjes. Het eerste recept wat in een keer goed uitviel en vraagt om meer.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten