Pagina's

zaterdag 24 maart 2018

Bechamelsaus

Sinds ik me bezig houd met koken en bakken zonder suiker probeer ik steeds meer dingen zelf te maken. Komt het eerst nog uit een potje, waar natuurlijk geen suiker aan toe is gevoegd, uiteindelijk zoek ik net zo lang tot ik een recept heb gevonden of tot ik het zelf bedacht heb aan de hand van de ingrediënten die in het potje zitten.
Bechamelsaus maak ik echter al van voor die tijd. Een eenvoudige en makkelijke saus die je voor veel gerechten kunt gebruiken. Meestal gebruik ik hem als afdeklaag van de lasagne. Je hebt er weinig ingrediënten. De hoofdbestanddelen zijn boter, bloem en melk.
Ingrediënten:

  • 25 gr boter 
  • 25 gr bloem 
  • ongeveer 300 ml (rijst)melk 
  • peper en zout
 
Bereiding:
 
  1. Smelt de boter en laat licht kleuren. 
  2. Roer de bloem door de boter en laat 2 tot 3 min. garen. Matig de warmte en blijf doorroeren.
  3. Voeg scheutje voor scheutje de melk toe tot de gewenste dikte en laat 2 tot 3 min. zachtjes doorkoken. 
  4. Op smaak brengen met zout en peper.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten