Pagina's

donderdag 8 maart 2018

Ei salade met zongedroogde tomaatjes

De paasdagen komen er aan en ik ben al druk bezig met de voorbereidingen. Niet dat ik een uitgebreide brunch ga maken, maar ik wil graag een leuke blog maken voor Pasen met allerlei gerechten die er naar mijn idee bij kunnen horen.
Mijn man klaagt niet, want hij wil graag proefkonijn zijn.
Volgend weekend zitten we met de hele familie in een huisje en dan heb ik nog meer proefkonijnen bij elkaar.

Een gerecht wat zeker niet mag missen is een eiersalade, want wat is Pasen zonder eieren. Ik maak geregeld een eiersalade en telkens wissel ik de ingrediƫnten. Deze versie vond mijn man erg lekker.


Ingrediƫnten:

3 eieren
3 zongedroogde tomaatjes 
1 eetl mayonaise (klik hier voor het recept)
peper en zout
bieslook
gerookte paprikapoeder

Bereiding:

  1. Kook de eieren 8 minuten, laat ze schrikken en afkoelen.
  2. Pel de eieren en prak ze met een vork fijn.
  3. Snijd de tomaatjes in kleine stukjes. 
  4. Meng de eieren, tomaatjes en mayonaise door elkaar.
  5. Voeg de kruiden toe naar smaak.
  6. Is de salade te droog, voeg dan nog wat mayonaise toe. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten