Pagina's

zaterdag 30 december 2017

Oud en Nieuw zonder suiker


Nog een paar dagen en het nieuwe jaar gaat van start.  Eerst is het echter nog oudejaarsavond. Een gezellige avond met vrienden.
Graag zet ik dan allerlei lekkere dingen op tafel, natuurlijk zonder suiker.

Ik heb al een aantal recepten op mijn blog staan die erg geschikt zijn voor zo'n avondje.
Voor de liefhebbers verzamel ik ze op deze pagina, zodat je snel alles bij elkaar hebt.


Allereerst de wafels. Mijn man komt uit Limburg en bij hem thuis is het de gewoonte dat er met Oud en Nieuw wafels zijn. De hele familie is ze nu aan het bakken. Er zit echter veel suiker in en daarom heb ik het recept herschreven, zonder geraffineerde suiker. Ik heb 3 varianten gemaakt. In een versie zit nog kokosbloesemsuiker, de andere twee zijn zonder suiker, zodat er hopelijk voor ieder wat bij zit.

Het tweede recept is van guacamole , makkelijk en snel gemaakt en heerlijk om nacho's in te dippen.



 Bladerdeeghapjes zijn altijd een groot succes. Hier heb ik bladerdeegrondjes met zongedroogde tomaatjes en mini saucijzenbroodjes gemaakt.


Wraps gevuld met gerookte zalm, kruidenkaas en rucola zijn snel gemaakt en ook goed een dag eerder te maken. Pak ze in aluminiumfolie of vershoudfolie en bewaar ze in de koelkast. Op het moment dat je ze nodig hebt snijd je ze in stukken en kun je ze serveren.


Tot slot nog een bieslook eiersalade. Lekker op een toastje of een stukje vers stokbrood.

Smakelijk en een fijne jaarwisseling.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten